طرح غنی سازی اوقات فراغت "بچه های مسجد" در سنندج آغاز شد
طرح غني سازي اوقات فراغت "بچه هاي مسجد" در سنندج آغاز شد
همزمان با سراسر کشور؛

طرح غنی سازی اوقات فراغت "بچه های مسجد" در سنندج آغاز شد

آيين «افتتاحيه فعاليت‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت» با حضور ۶۰۰ نفر از اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سنندج برگزار شد.
شناسه خبر : 48740 تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در آیین افتتاح این طرح در مسجد باب السلام سنندج اظهار کرد: طرح اوقات فراغت کانون های مساجد با هدف اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار " مسجد، کانون نشاط" اجرا می شود.

بهزاد کیامهر ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری را یکی از مهمترین اهداف اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعلام کرد.

 

وی سامانه بچه‌های مسجد را یکی از بسترهای ارزیابی فعالیت کانون‌ها در این عرصه اعلام کرد و افزود: لازم است مدیران مسئول کانون‌ها فعالیت های خود را در این سامانه ثبت و بروز رسانی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با اشاره به طرح مساجد، پایگاه های قرآنی گفت: کانون‌های مسجدی می‌توانند با برگزاری جلسات هفتگی قرآن، ارتباط با مساجد فعال قرآنی و برگزاری دوره‌های آموزشی همچون روخوانی، روانخوانی و تجوید اهداف طرح را محقق کنند.

 

وی اضافه کرد: طرح قرآنی مدهامتان، جشنواره طراحی پوستر، رویداد ملی رویش، طرح ملی "مسجد، کانون نشاط" از جمله برنامه ها و طرح‌های در دست اجرای غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد سراسر کشور است.

کیامهربر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت اشاره و یادآور شد: از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی اشاره کرد.